Cítíte se v posledních dnech tak trochu v duševní nerovnováze? Máte pocit, že svět kolem vás je těžko uchopitelný a že nejste schopni držet krok a neustálými změnami a obtížemi okolo vás? Nejste v tom sami! Aktuální dění je pro celou naši společnost velmi dlouhodobým zátěžovým testem a někdy to vypadá, že snad ani nebude možné jím projít bez nějaké větší újmy na zdraví.

meditace ve vzduchu

Dnes se budeme primárně zabývat zdravím duševním. Jedná se o to, že zejména v těchto časech, kdy člověk nemá tak velikou míru jistoty a stability ve svém životě, je čím dál obtížnější zachovat si chladnou hlavu, klid a pohodu ve své mysli. Pokusíme se s vámi nasdílet několik tipů a doporučení na účinné pomocníky, které mohou spolu s námi toto zvláštní období překlenout a poskytnout nám trochu relaxace, kterou tolik potřebujeme.

mytí zeleniny

  1. Meditace a mindfulness. Velkým trend v oblasti péče o své tělo i mysl je duchovní sféra, do které se můžeme účinně přetransformovat pomocí meditace a praktikování mindfulness. Co to vlastně znamená? Špatná zpráva je, že ponoření se do těchto oblastí a skutečné zvládnutí všech potřebných praktik k dosažení stabilního psychického nastavení vyžaduje spoustu času a procvičování. Začněte tedy už dnes a trénujte svou psychiku k lepšímu fungování.
  2. Omezení alkoholu a kofeinu. Máte rádi večer sklenku vína nebo vypijete během dne hned několik šálků kávy? Zkuste během tohoto období tyto neřesti omezit na úplné minimum a uvidíte, že se vám bude mnohem lehčeji usínat i ráno vstávat. Když má totiž náš mozek tolik práce se sžíváním se s těmito látkami, nemůžeme se mu divit, že už nezvládá navozovat ve vaší mysli pohodu a klidný stav.
  3. Strava. Jídlo je neustálým tématem, zejména ve vztahu k psychice. Čemu bychom se v této době měli zvlášť vyvarovat, jsou především tučné pokrmy, průmyslově zpracované potraviny a fast foody. Přestože chápeme, že každodenní vaření a příprava několika chodového menu pro celou rodinu nemusí po čase patřit k vašim nejoblíbenějším činnostem, zkuste alespoň omezit příjem nezdravých potravin do svého organismu. Nahradit je můžete pestrou paletou zdravějších produktů – především doporučujeme navýšit příjem o čerstvé ovoce a zeleninu. A ještě jeden speciální tip pro vás – chcete-li dlouhodobě zlepšit svou náladu, uklidnit nervy a třeba i zmírnit bolesti nebo křeče uvnitř vašeho těla, vyzkoušejte epsomskou sůl Nakliceno.