Nezařazené

Základní chyby komunikace se zákazníkem

Každý si tím musí projít. Někteří na to mají již talent od narození. Mají svou dravost a možná i vtíravost. I když se to může zdát jako negativní vlastnost, je to právě ta, která nejvíce prodává. Známe rčení, že trojkaři nakonec budou šéfovat premiantům a je tomu často tak. Protože umění „prodat“ se nevztahuje jenom na hmotné zboží, ale i na sama sebe. Umět prodat svoje schopnosti u pohovoru je právě často výsada těch méně úspěšných ve škole. Když chvíli budete pozorovat jejich chování, ihned zjistíte, co děláte špatně a co vás nejvíce brzdí.
vousatý podnikatel
·         Nepřiznávejte své slabé stránky
Přílišná upřímnost dokáže někdy nadchnout, ale ve většině případů dost podstatně uškodí. Představte si autobazar, kde by prodejce každému zákazníkovi řekl, že je to sice dobré auto, ale dosti poruchové. Asi by toho moc neprodal. Nebo, když absolvent na přijímacím řízení řekne, že je trošku alkoholik (ano, i to jsem viděl). Myslíte si, že ho nakonec vzali?
 
Nezmínit něco špatného neznamená lhát. Na to pozor! Výmysly si můžete uškodit snad ještě více, protože potom se můžete na danou pozici opravdu dostat a je docela trapná situace, když najednou váš nadřízený zjišťuje, že neumíte německy, i když jste předtím horečně přikyvovali, že ano.
 
Proto nemusíte zmiňovat všechno, ale přesto zůstaňte féroví.
psaní studentky na pc
 
·         Používejte pozitivní slova namísto negativních
Každá firma, která pracuje se zákazníky, má své speciální školení přímo na výběr slovní zásoby, která je vyžadována po zaměstnancích. A ví moc dobře proč. Slova jsou velmi silný nástroj na ovládání lidské psychiky. Je velký rozdíl, když řeknete:
 
Doufám, že se dnešek obejde bez problémů.
Doufám, že se dnešek perfektně vydaří.
 
Jak na vás působí první věta? A jak druhá? Chápete ten rozdíl? Proto snažte se vyvarovat výrazům jako: pohroma, problém, neúspěch, špatný, nevydařený a tak dále…
Místo toho se snažte užívat slova pozitivní.
Pokud si tyto rady vezmete k srdci a začnete je praktikovat, uvidíte, jak se najednou zlepší vaše postavení vůči zákazníkovi.