Nezařazené

Markety sází na výrobky pod svojí vlastní značkou

Dříve taktiku vyrábět pod svým jménem či značkou, zaváděli pouze největší hypermarkety, dnes neexistuje ani supermarket, kde by všechny výrobky měli na obalu jiné logo než daného obchodu. Sázejí totiž na odlišení, tzv. product differentiation, které pochází z marketingového prostředí a znamená odlišování produktu, přesněji řečeno také způsob, jak daný výrobek odlišit od konkurence, a nejen z důvodu existence autorských práv, licencí a chráněných označení. Každý velký obchod ví, že lidé potřebují nakoupit rýži, mouku a mléko i u nich a potřebuje je nalákat na něco nového. Mléka od největších mlékáren v Česku najdete všude, markety ale potřebují přilákat lidi na své výrobky, aby s nimi byli v nejlepším případě co nejvíce spokojeni a kupovali si už jen jejich.
ulička v obchodě.jpg

Stojí nejméně

Cena, nejúčinnější a mnohdy i jediný ukazatel, kdy výrobek pod značkou a logem obchodu vyhraje nad konkurenčními, které nejsou nijak závislé na jednom odběrateli. Tyto nejlevnější výrobky ale bohužel téměř zpravidla nemají nic jiného nabídnout než cenu. Rok od roku se všude zvětšuje konkurenční prostředí a boj o zákazníky stále roste. Ví se, že spotřebitel rád ušetří a koupí si nejvýhodnější zboží, při nespokojenosti si ale rád připlatí za kvalitnější výrobek, protože si je vědom dvojí kvality potravin.
jablka na prodej.jpg

Sám obchod si je nevyrábí

Takovéto produkty totiž vyrábí pro daný supermarket či hypermarket zpravidla menší firma, která by bez této produkce stěží pokračovalo v existenci. Toto řešení je výhodné pro obě firmy, obchod si zadá výrobu určitého zboží. Na této zakázce logicky vydělá, firma je na něm naprosto závislá a velice ráda vyhoví. Konečná cena se projeví samozřejmě i pro zákazníka.
pečivo na prodej.jpg
Poslední dobou, kdy platy občanů rostou, se objevují otázky, zda ale tyto výrobky kromě ceny disponují také kvalitou, na kterou jsou kladeny mnohem větší nároky než kdy jindy. Nutno podotknout, že obchody dělají maximum, aby se kvalita zvyšovala, to ale vede k růstu ceny. Velké množství lidí proto tyto potraviny ignoruje a koupí si zboží, které je označeno známou značku a ví, že mu může důvěřovat.